Prepravné podmienky TECHNO – EXPRES

Článok I

Základné pojmy

1. Dopravcom sa rozumie spoločnosť TECHNO – EXPRES – TRANSPORT. Predmetom činnosti dopravcu je okrem iného poskytovanie kuriérskych a poštových služieb.

2. Objednávateľom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorej Dopravca poskytuje na základe jej objednávky prepravné služby, t.j. predovšetkým zabezpečuje pre ňu prepravu zásielok z „Miesta odoslania“ na „Miesta určenia“.

3. Odosielateľom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, od ktorej je zásielka prevzatá na prepravu. Odosielateľ je osoba, ktorá môže, ale nemusí byť totožná s Objednávateľom. Odosielateľ nie je v zmluvnom vzťahu s Dopravcom v prípade, že ide o osobu odlišnú od Objednávateľa; v takomto prípade je Odosielateľ označený na objednávke Objednávateľa služby.

4. Miestom odoslania je miesto stanovené, kde Dopravca je povinný prevziať zásielku, ktorá bude predmetom prepravy.

5. Miestom doručenia je miesto stanovené Objednávateľom, na ktoré je Dopravca povinný doručiť zásielku alebo zásielky.

6. Príjemcom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorej je podľa objednávky Objednávateľa zásielka určená.

7. Na miestach, kde sa v týchto prepravných podmienkach hovorí o tom, že úkon musí byť urobený písomnou formou, rozumie sa tým podanie urobené na listine alebo inom hmotne zachytenom substráte a to najmä faxom, e-mailom alebo SMS.

 

Článok II

Základné ustanovenia

1.Tieto podmienky a dojednania špecifikujú základ, na základe ktorého bude TECHNO – EXPRES – TRANSPORT prepravovať balíky, listy a obálky. Tieto podmienky sa aktualizujú podľa platného cenníka.

2. Tieto prepravné podmienky sú pre Objednávateľa záväzné od okamihu dojednania zmluvného vzťahu medzi Dopravcom a Objednávateľom. Pri nedodržaní týchto podmienok bude TECHNO – EXPRES – TRANSPORT nútený sa brániť všetkými dostupnými prostriedkami a postupovať podľa platnej legislatívy v Slovenskej republike.

3. Objednávateľ je vo výlučnom zmluvnom vzťahu len s Dopravcom a nikdy nie s akoukoľvek treťou osobou, ktorú Dopravca obstará pre účely zabezpečenia prepravy zásielok.

4. Prepravný list je dokumentom o odoslaní tovaru odosielateľom. Všetky balíky, u ktorých je uvedený rovnaký dátum a adresa zásielky sa v prepravnom liste považujú za jednu zásielku.

 

Článok III

Objednávka

1. Objednávka na prepravu zásielok a sťahovania sa prijíma hlavne elektronickou formou vyplnením objednávkového formuláru na internetovej stránke dopravcu www.techno-expres-transport.sk

2. Dopravca môže prijať objednávku aj telefonicky, SMS alebo emailom. Objednávka musí obsahovať tieto náležitosti:

2a) meno, telefónne číslo a e-mailovú adresu objednávateľa služby

2b) meno, telefónne číslo a e-mailovú adresu odosielateľa a presnú adresu miesta nakládky

2c) meno, telefónne číslo a e-mailovú adresu príjemcu a presnú adresu miesta vykládky

2d) popis zásielky, odhadovanú hmotnosť a počet kusov v zásielke

2e) požadovaný termín prepravy zásielky (podľa aktuálnych termínov uverejnených na našej internetovej stránke)

2f) spôsob úhrady prepravného (podľa možností uverejnených na internetovej stránke dopravcu)

3. Objednávateľ prepravnej služby vyplnením a odoslaním objednávky vyjadruje súhlas dobrovoľne vstúpiť do zmluvného vzťahu s dopravcom. Zmluvný vzťah začína od okamihu prevzatia zásielky dopravcom na prepravu a podpisom odosielateľa zásielky na prepravnom liste.

4. Objednávateľ má právo objednávku zrušiť, pričom musí dopravcu kontaktovať telefonicky najneskôr však do 24 hodín pred termínom zberania zásielok zverejneným na našej internetovej stránke.

5. Po prijatí objednávky má dopravca, taktiež možnosť danú objednávku zrušiť, pričom je povinný o tom telefonicky alebo e-mailom upovedomiť objednávateľa prepravy.

 

Článok IV

Zásielka

1. Zásielkou sa rozumie poštová zásielka (listová zásielka, balík), prípadne iná zásielka, ktorú tvorí predmet – vec určený/á na prepravu, ktorý/á má v súlade s týmito prepravnými podmienkami Dopravca povinnosť dopraviť Príjemcovi. Za jednu zásielku sa považuje aj viac balíkov, ktoré sú podané na prepravu v jednom časovom okamihu, v rovnaký deň od jedného odosielateľa a sú určené pre jedného príjemcu. V takom prípade všetky balíky tvoriace jednu zásielku sa považujú za jednu viackusovú (viac balíkovú) zásielku.

2. Zásielka musí byť riadne uzatvorená a zabalená spôsobom, ktorý zodpovedá charakteru zásielky, jej hmotnosti a tvaru tak, aby bola chránená proti poškodeniu a aby nemohla poškodiť iné zásielky, prípadne dopravné prostriedky a nespôsobila ujmu na zdraví a majetku obslužnému personálu alebo akýmkoľvek tretím osobám. Obal zásielky musí chrániť obsah zásielky voči tlaku, zmenám teploty alebo poškodeniu manipuláciou. Uzávera zásielky a obal zásielky musia byť také, aby nebolo možné preniknúť do zásielky bez zanechania viditeľnej stopy poškodenia. Za primerané a správne zabalenie zásielky zodpovedá Odosielateľ. Odosielateľ nesie zodpovednosť za škodu vzniknutú z dôvodu použitia nevhodného, nedostatočného alebo chybného obalu. Ani označenie „Krehký tovar“ nezbavuje Odosielateľa zodpovednosti za správnosť balenia.

3. Na zásielke musí byť uvedená adresa Odosielateľa a Príjemcu a táto musí byť zabezpečená proti poškodeniu alebo znehodnoteniu, ktoré by mohlo následne znemožniť doručenie zásielky.

4. Z prepravy sú vylúčené nasledujúce veci :

4a) ktorých vlastníctvo alebo držba je podľa vnútroštátnych predpisov zakázaná;

4b) ktorých preprava po vozovke alebo akákoľvek iná manipulácia alebo disponovanie s nimi podlieha národným alebo medzinárodným predpisom o nebezpečných látkach alebo podlieha iným obmedzujúcim predpisom, alebo ktorých preprava po vozovke či akákoľvek iná manipulácia s nimi môže byť inak nebezpečná pre Dopravcu, predovšetkým preprava nebezpečných chemických látok, chemických prípravkov, jedov, výbušnín, vojenskej munície a ďalších obdobných predmetov;

4c) ľahko rozbitné a také predmety, ktoré svojimi vlastnosťami môžu spôsobiť ujmu na zdraví osôb alebo škodu na majetku, či môžu inak ohroziť riadnu dopravu, najmä sklenené a krehké predmety bez pevného obalu;

4d) ktoré nie sú chránené alebo zabalené zodpovedajúcim spôsobom, predovšetkým s prihliadnutím na hmotnosť predmetu alebo na jeho iný charakter

4e) alkoholické nápoje, cigarety a tabak, zbrane a napodobneniny zbraní, lieky, drogy, tekutiny nedostatočne uzavreté v nepriepustnom obale, ľudské pozostatky, rastliny, zvieratá, potraviny s krátkou dobou trvanlivosti, bankovky, mince, ceniny, osobné doklady, cestovné doklady.

5. Balíky musia byť riadne zabalené podľa charakteru prepravovaného tovaru v prípade, že to nebude dodržané Dopravca nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné poškodenie (krehké predmety ako napríklad zrkadlá, sklenené poháre, taniere, keramika, vázy a iné výrobky zo skla alebo keramiky, alebo obsahujúce sklo, Obrazy (s rámom, alebo bez rámu), Rybárske prúty, Nábytok, alebo časti nábytku, ktoré nie sú zabalené v kartónovej krabici, Sedačky, sedacie súpravy).

6. Dopravca má právo požadovať od objednávateľa informácie o obsahu zásielky a objednávateľ je povinný tieto informácie poskytnúť. V prípade poskytnutia nepravdivých, nepresných alebo neúplných informácií, alebo zatajenia skutočností dôležitých pre uzatvorenie zmluvy je dopravca oprávnený požadovať od objednávateľa náhradu škody, ktorá dopravcovi prípadne vznikne.

7. Dopravca má právo od prepravy zásielky odstúpiť, ak objednávateľ požaduje prepraviť tovar, ktorý je spomenutý v Článku IV odsek 4 a) až e).

8. Colné úrady a iné autority jednotlivých krajín, cez územie ktorých sa zásielka počas prepravy pohybuje, majú právo v opodstatnených prípadoch zásielku otvoriť za účelom zistenia jej obsahu. Takto otvorená zásielka by mala byť príslušnými úradníkmi následne označená ako otvorená. Dopravca nemá dosah a možnosti požadovať označenie takejto zásielky ako otvorenej, pokiaľ príslušný úradník vykonávajúci kontrolu odmietne otvorenú zásielku označiť.

Dopravca má právo otvoriť zásielku v nasledujúcich prípadoch:

8a) So súhlasom objednávateľa,

8b) Bez súhlasu objednávateľa, ak existuje dôvodné podozrenie, že zásielka obsahuje položky uvedené v Článku IV odsek 4 a) až e),

8c) Bez súhlasu objednávateľa v prípade, že zásielku nie je možné doručiť príjemcovi ani vrátiť odosielateľovi z dôvodov, že príjemca ani odosielateľ o zásielku nejavia záujem, prípadne, že príjemca, alebo objednávateľ odmietajú uhradiť prepravné do stanovenej lehoty, prípadne odosielateľ, alebo objednávateľ odmietajú uhradiť prepravné a náklady na vrátenie zásielky odosielateľovi.

8d) Bez súhlasu objednávateľa v prípade, že jednotlivé kusy zásielky sú nedostatočne zabalené a hrozí strata obsahu zásielky v priebehu prepravy. V tomto prípade dopravca opraví obal zásielky lepiacou páskou, alebo iným vhodným spôsobom.

 

Článok V

Prevzatie a doručenie zásielky

1. Zásielky sa vyzdvihujú od odosielateľov podľa vopred zverejnených termínov na našej internetovej stránke. Zvyčajná doba doručenia zásielky je od jej prevzatia na prepravu 2 až 6 dní. Platí to v prípade prepravy zo SR a ČR do Veľkej Británie, ako aj z Veľkej Británie do SR a ČR.

2. Dodacia lehota zásielky sa môže zmeniť v prípade neočakávaných udalostí počas prepravy, ako je technická porucha vozidla, dopravná nehoda, poveternostné podmienky (záplavy, sneh), colná alebo iná kontrola autorít v krajine, kde sa momentálne vozidlo nachádza, meškanie alebo nepremávanie trajektu a v prípade  vyššej moci.

3. Pred vyzdvihnutím alebo doručením zásielky budete kontaktovaní kuriérom na telefónne číslo, ktoré je uvedené v objednávke prepravy.   V prípade, že je potrebné doručiť zásielku na inú adresu (maximálne 10 míľ/16 km od pôvodnej adresy bez poplatku) je potrebné to oznámiť čo najskôr na číslo, z ktorého budete kontaktovaní. Bližšie informácie Vám budú poskytnuté na telefónnom čísle, ktoré je zverejnené na našej stránke. V prípade, že nemá kto prebrať zásielku na adrese ktorá je uvedená v objednávke, je potrebné túto skutočnosť oznámiť minimálne 48 hodín pred doručením zásielky a dohodnúť sa na ďalšom postupe pripadne sa zásielka vráti späť odosielateľovi na jeho náklady.

4. Ak odosielateľ alebo príjemca nebude kontaktovať dopravcu v dostatočnom predstihu a kuriér sa dostaví na miesto určenia pričom nebude mať kto prebrať zásielku, bude si dopravca nárokovať u objednávateľa náhradu vzniknutej škody.

5. V prípade, že prepravné za zásielku nebolo uhradené v plnej výške pred plánovaným doručením zásielky, dopravca zásielku príjemcovi nedoručí. Zásielka bude v takom prípade doručená až po úplnej úhrade prepravného, prípadne príjemca môže zmeniť spôsob úhrady prepravného na dobierku, čo znamená, že prepravné uhradí príjemca pri doručení zásielky.

 

Článok VI

Zodpovednosť za škodu

1. Dopravca zodpovedá výlučne za skutočnú škodu vzniknutú na zásielke, to znamená maximálne do výšky skutočnej hodnoty zásielky. Skutočnou škodou sa pritom rozumie škoda, o ktorú sa hodnota zásielky zníži v dôsledku škodovej udalosti.

2. Dopravca nenesie zodpovednosť za škodu, ktorá vznikne v dôsledku prepravy položiek tak, ako sú definované podľa Článku IV odsek 5.

3. Dopravca nenesie zodpovednosť za škodu, ktorá bola spôsobená objednávateľom, odosielateľom, príjemcom alebo majiteľom zásielky.

4. Dopravca nenesie zodpovednosť za ušlý zisk a za prípadnú škodu vplyvom oneskoreného alebo chybného doručenia zásielky, prípadne za nevyzdvihnutie zásielky z miesta nakládky.

5. Dopravca nenesie zodpovednosť za škodu, ktorá vznikne nedostatočným, alebo nesprávnym spôsobom balenia jednotlivých kusov zásielky.

6. Dopravca nenesie zodpovednosť za škodu, ktorú nebolo možné odvrátiť ani vynaložením odbornej starostlivosti bežnej pri poskytovaní prepravných služieb.

 

Článok VII

Záverečné ustanovenia

1. Tieto prepravné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.1.2013. Dopravca si vyhradzuje právo zmeniť prepravné podmienky kedykoľvek.